Sociaal.Net
Sociaal.Net publiceert achtergrondstukken, verhalen en opinies voor professionals uit de sociale sector en focust daarbij op alle domeinen en beroepsgroepen uit het ruime veld van welzijn en gezondheid.
In 2020 besloot de redactie om hun publicatiestrategie om te schakelen naar exclusief online. Dat vereiste wel een flinke herwerking van de website. Ze vroegen ons om hun logo en branding te verfijnen en een nieuw ontwerp voor de site te maken, waarbij de focus ligt op leesbaarheid, ‘longform’ artikelen en een dialoog met de lezer.
Client
Sociaal.Net vzw
Onze diensten
Timing
- 2020
Credits
Het bestaande logo was niet goed leesbaar en moeilijk aan te passen voor verschillende formaten en doeleinden. En het kleurgebruik was te vaal en ingetogen. We herwerkten het logo om het frisser, leesbaarder en handiger in gebruikt te maken. Hieronder vind je enkele eerste oefeningen naar een nieuw logo design.
Na de herwerking van het logo, ontwierpen we een digitale huisstijl op basis van eenvoudige, maar sprekende typografie en een beperkt maar fris kleurenpalet.
Met het nieuw logo én een digitale huisstijl in de hand, gingen we aan de slag om nieuwe layouts te voorzien voor de website. Alle pagina types en componenten kregen een nieuwe stijl en samen met de redactie en de ontwikkelaar bouwden we een nieuw magazine thema om alle content helder en duidelijk naar voren te schuiven.
We optimaliseerden de pagina-layout voor de artikel-pagina’s en werkten een systeem uit zodat de bezoeker snel en eenvoudig reacties kan achterlaten. Ook de zoekfunctie werd aangepakt om duidelijke en relevantere zoekresultaten aan te bieden.
Omdat bijna de helft van alle websiteverkeer via mobiele toestellen verloopt, besteedden we extra aandacht aan een optimale layout voor mobiele toestellen.